Dietetyk Żory, Dietetyk Cieszyn - Analiza Żywej Kropli Krwi, Poradnie medi Diet
Cukrzyca to pierwsza niezakaźna choroba uznana przez ONZ za epidemię XXI wieku! - Poradnia medi Diet, Dietetk Żory, Dietetyk Cieszyn, Dietetyk Śląsk

Cukrzyca to pierwsza niezakaźna choroba uznana przez ONZ za epidemię XXI wieku!

Cierpi na nią ponad 380 milionów ludzi na całym świecie. Co 10 sekund diagnozuje się cukrzycę u kolejnej osoby, a co 6 sekund, z powodu powikłań cukrzycowych umiera jedna osoba.. Fakty i liczby są przerażające... Czym jest ta choroba i dlaczego dotyczy tak wielkiej ilości ludzi? Zapewne każdy z nas zna osoby ze swojego otoczenia cierpiące na cukrzycę.

Cukrzycę dzielimy na kilka typów- najpopularniejsza jest cukrzyca typu 2, która jest ściśle powiązana z metabolizmem insuliny, organizm nie potrafi wykorzystać insuliny produkowanej przez trzustkę co prowadzi do zwiększenia jej produkcji.

Jako przyczyny otyłości typu 2 uznaje się przede wszystkim nadwagę i otyłość oraz dietę bogatą w produkty wysoko przetworzone, przyjmowanie leków, brak aktywności fizycznej oraz w pewnym stopniu predyspozycje genetyczne.

Z kolei cukrzyca typu jest chorobą o podłożu immunologicznym, kiedy organizm nieprawidłowo rozpoznaje komórki trzustki i traktuje je jako zagrożenie i rozpoczyna proces ich niszczenia. Komórki zwalczane są tak długo, aż trzustka nie jest w stanie już produkować insuliny i prawidłowo pracować.

Cukrzyca to cichy zabójca, który często niesie za sobą wiele powikłań zdrowotnych. Najczęściej obserwuje się choroby układu krążenia, uszkodzenie układu nerwowego, uszkodzenia wzroku oraz stopę cukrzycową.

Polska jest jednym z wiodących krajów pod względem amputacji z powodu stopy cukrzycowej. Co roku w naszym kraju wykonuje się ponad 14tys amputacji!

TEMU MOŻNA ZAPOBIEGAĆ!

Walka z cukrzycą powinna zacząć się od zmiany diety oraz nawyków żywieniowych, co najlepiej zrobić pod okiem specjalisty dietetyka. Pacjent będąc pod stałą opieką i w kontakcie z specjalistą jest w stanie osiągnąć niebywałe rezultaty! Jednak najważniejsza jest konsekwencja, determinacja i wytrwałość.

Po spełnieniu tych warunków obserwujemy obniżanie dawki leków na cukrzycę lub ich całkowite odstawienie!

Rozanna Żyrek